BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, January 27, 2009

Pada hari Selasa lepas,aku bersama keluarga balik ke kampung di Sepayang,Pahang.Aku tiba di sana pada pukul 10 malam,hari Isnin.Aku dengan segera masuk ke dalam rumah Mak Teh karana tidak sabar2 ingin berjumba dengan sepupu kesayanganku iaitu Fikriah.Selepas salam mak sedara yang ada di rumah itu,aku segera masuk ke dalam bilik Andak bersama Fikriah.Sebelum itu aku sempat mencubit pipi seorang lagi sepupu aku - Adawiyah.Si gadis cilik yang dikatakan 'Perosak rumah tangga orang lain'.he he....esoknya aku bangun lalu mandi kerana tidak sabar untuk pergi ke rumah Delah.Setelah itu,aku mengenakan baju blouse serta seluar jean berwarna biru gelap.Tetapi Fikriah merajuk dengan ibunya kerana tidak mahu memakai skirt setelah melihat aku memakai seluar jean.Aku cuba memujuknya dengan memberi pinjam seluar aku kerana sememangnya pada masa itu aku mempunyai seluar lebih.dia kata dia ingin memakai seluar itu di rumah Delah kerana takut dimarahi ibunya.Apabila tiba di sana dia terus menukar skirtnya lalu memakai seluarku.Semasa dia barada di bilik Kak Cha(kak nisah),dia terlihat bajunya yang dibeli oleh Delah.Apabila Fikriah ternampak dia terus menceritakan yang Delah ada membeli baju,dia kata Delah membali dua helai.Dia pun apa lagi terus tanya baju seperti itu yang lagi satu kerana ingin membagi aku.kami memakai baju itu bersama-sama kerana kami ingin sedondon.Ramai lagi yang datang ke rumah Delah seperti Keluarga Alang,Mak Teh,Mak Cik Ha,Angah,Mak Cu,dan ramai lagi.(siapa nama yang tak disebut maknanye tarlupa,sorry....)oklah,sampai ini sahaja..

0 Comments:

Post a Comment



Falling Images from DollieCrave.com