BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 13, 2009

2 hari di KL tidak ke mana-mana


Selepas berlangsungnye perkahwinan Abang Mie...,aku telah mengikut mak cu ke Kemaman manakala ibu bapaku serta adik-beradikku pulang ke rumah di KL.....Walaupun sehari saja aku berada di Kemaman...,aku berkesempatan juga melawat ke punca mata air Telaga Simpul....Aku juga sempat pergi sungai yang berdekatan dengan Telaga Simpul...,dan bermain buaian di taman permainan.....Sewktu aku berada di sungai...sepupuku mengajak aku bergambar di sebuah batu..agak besar juga batu tu...Tiba2 sewaktu dia sedang berusaha untuk ke batu itu..,kakinya tergelincir....Nasib baik dia sempat menarik tanganku...,kalau tidak...dia kata mesti kepalanya dah terhantuk kat batu....Yang peliknye,dia jatuh tapi aku yang basah lenjun....Aku pinjamlah baju anak k.Mi...dan memakai seluar Fikriah...Sambung pulak yang lain..........


Selepas ke Kemaman...,m.cu singgah ke rumah Delah untuk menghantarku kerana aku akan pulang ke KL dengan menumpang Papa dan Delah yang sememangnye akan ke Kl...Jadi aku mesti ke rumah Delah....Mama pun bertanya kepada Fikriah sama ada dia nak ikut ke tak...Sebab ada aku,dia pun jawablah nak....Delah berkata kalau nak ikut bawak Ada sebab tak berbaloilah hantar Fiki sorang je ke Johor lepas balik dr KL...Tp m.cu tak bagi sebab m.cu akan meneruskan perjalanannye ke Kota Tinggi..Takkan Ada tak jumpa atuk dia kot...Pastu apa lagi merajuklah Si Fiki a.ka. Fasha Sandha kononnye tu sebab tak dpt ikut...Mama yang kesian kat dia pun ckp,"Kalau nak ikut ada 1 syarat,kemas baju sendiri dan jangan ada pun yang tertinggal.."Fiki pun tak jadi merajuk...

Sampai saja di KL,kami singgah di rumah Aunty Sue...Makan jap...Dia masak tomyam..Fikriah berbisik dengan nada perlahan tetapi masih boleh didengar orang..,"Asyik2 tomyam...,semalam pon makan tomyam..."Selepas itu,lengannye yang gebu itu dicubit oleh Delah tanpa dilihat oleh orang lain melainkan aku di sebelahnye...Kerana dalam perjalanan ke rumah Delah bersama m.cu kami ada makan mee hoon tomyam....Aku tersenyum sahaj melihat Fiki yang mula mencebikkan mulut sewaktu makan...

Hanya Fikriah yang tidur di rumahku manakala Delah dan Papa tidur di rumah Aunty Sue...(ni baru topik yang kat atas) 2 hari di rumah aku...,rasanya memberi kebosanan kepada Fikriah yang mengharapkan dapat jalan2 dan shopping di situ kerana sememangnye Fiki teringin hendak meronda di KL....Hal itu disebabkan oleh ayahku bekerja dan pulang pada pukul 8.00 malam manakala ibuku belajar di IB (Institut Bahasa) pada setiap cuti sekolah dan akan balik pada waktu petang.Jadi tiada siapa yang dapat membawa kami jalan2 melainkan hanya duduk di rumah,menonton tv dan bermain di taman.... Sori ya FIKI....!!

Ada peristiwa yang membuatkan ibuku tergelak apabila aku ceritakan....Kerana Fiki hanya tersenyum kepada aku apabila ibuku yang kepenatan baru balik dr IB membeli lauk yang dinamakan TOMYAM...Aku cerita lah...,"Mak,masa dalam perjalanan ke rumah Delah m.cu belanja akak dan Fiki makan Tomyam...Lepas tu...,kat umah Aunty Sue pon kitorang mkn tomyam...Semalam kan mak beli tomyam...Masa lepas makan dekat bilik dia kata 3 kali makan tomyam"....Mak aku berkata..,"Nape tak cakap awal2...,kalau tak mak beli lauk lain,"

Aku juga berfikir seperti itu....

0 Comments:

Post a Comment